2014. április 16.
Egészségnap 1.

Az egészségnap az iskola három telephelyén folyamatosan zajlott. Alapelemei voltak a mozgásos, táplálkozással kapcsolatos és szellemi feladatok. Lényeges volt az osztályoknál nagyobb létszámú csapatok kialakítása, ezzel a gyerekek közötti kapcsolati rendszerek erősödésének segítése, valamint az együttműködés módjainak fejlesztése.

Nyolc témával ismerkedtek a tanulók:

  • táplálkozás
  • levegő
  • bizalom
  • mozgás
  • napfény
  • pihenés
  • önuralom, mértékletesség
  • víz

 

A tantermekben kialakított állomásokon a moderátorok vetítéssel, szemléltető eszközökkel kiegészítve beszélgettek és játszottak az érkező csapatokkal. Valamennyi diák névre szóló „útlevéllel” járta végig az állomásokat, melyben bélyegzéssel igazolták a megjelenést.

A táplálkozás állomáson szabolcsi almát, a mozgás állomáson müzliszeletet, a víz állomáson ásványvizet, a levegő állomáson léggömböt kaptak a gyerekek.

Az alsó illetve felső évfolyamosok életkoruknak megfelelő ismeretterjesztő füzetet kaptak a moderátoroktól, melyek alkalmasak a nap témáinak felelevenítésére, kiegészítésére, az eddigi ismeretek rögzítésére.

Reggel a testnevelő tanárok segítségével a diákok a telephelyeken közös mozgással, játékos feladatok elvégzésével indították a napot.

Az osztályfőnökök kialakították a 16 csapatot, átvették a köszöntő leveleket és tájékoztató anyagot, mely az állomásokhoz való érkezések rendjét, feladatokat és a napi forgatagból kiemelt eseményeket tartalmazta. A csapatoknak figyelmet kellett fordítaniuk a pontosságra és az összetartásra, egyszersmind egymás segítésére is.

Az állomásokon való megjelenés szüneteiben egy mozgásban lévő moderátor jóvoltából külön ajándékokat kaphattak a csapatok abban az esetben, amennyiben a napi témákkal kapcsolatos kérdésekre helyesen válaszoltak.

Az ebédszünetet követően közös pihenésre gyűltek össze a gyerekek az iskola tornacsarnokában, ahol Salamon László Guinness-rekorder bűvész, egyensúlyozó-művész műsorát láthatták.             

Az esemény képeit itt lehet megtekinteni.



TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1000