2014. május 20.
Nyelvi vetélkedő 1.

 

Angol nyelvi vetélkedő

Témakörök: Gasztronómia, Húsvét, Magyarország ismeret

Minden feladat frontálisan zajlott, a feladatmegoldás időre ment. A verseny 4 részből állt: ügyességi, logikai, alkotói és műveltségi részből. Minden részre 30 percet kaptak a versenyzők. Minden feladat pontozásra került, az a csapat nyert, aki a legtöbb pontot érte el. Eredményhirdetés a verseny végén volt.

  1. rész: Logikai feladatok

1. feladat: Kecske, káposzta, farkas logikai játék                                                               

2. feladat:Sudoku feladat                                                                                                   

3. feladat: Étel bingó                                                                                                           

4. feladat: Fejtörő, szógyűjtés a Húsvét témakörében                                                        

5. feladat: 2 db útkereső feladat, segítünk az állatoknak élelmet találni                                                                                                   

  1. rész: Műveltségi feladatok

1. feladat: Keresztrejtvény gyümölcsök témakörben angolul                                             

2. feladat: Kvíz sor, Magyarország nevezetességei (13+1) témakörben angolul                

3. feladat: Szövegértés, a kapott dalt háromszor hallgatták meg a diákok angolul, ezután magyar kérdésekre magyarul kellett választ adjanak                                                                             

  1. rész: Ügyességi feladatok

1. feladat: Táncverseny: fel kellett ismerni a zenét 2 főnek a csapatból, és be kellet rá mutatni magát a táncot is                                                                                                                     

2. feladat:Activity rajzolás, a szavakat angolul kapták meg, a csapatoknak pedig ki kellett találniuk angolul a megoldást                                                                                                                

  1. rész: Alkotói feladatok

1. feladat: Betűző verseny, minden csapat kapott 2 szót, és azt kellett helyesen lebetűzni

2. feladat: Leírás alapján be kellett öltözni a megfelelő személynek, angolul kaptak egy pár mondatos leírást, és a ruha halomból ki kellett választani azt, ami az ő szövegükben van benne.                                                                                                                                   

Meglátásunk szerint a gyerekek teljes odaadással és figyelemmel követték versenyfeladatokat. Véleményem szerint a 4. osztályosok teljesítménye volt kimagasló, a feladatokat leleményesen oldották meg,

Minden tanulót könnyen be

 lehetett vonni a feladatok elvégzésébe, nemcsak az ügyességi és alkotói feladatokat oldották meg lelkesen, hanem a logikai feladatokat is.

A gyerekek felkészültsége bizonyítja, hogy a nyelvi témahetek nem múltak el nyomtalanul, hiszen minden egyes feladatban az akkor tanultakat rejtettük el, és gyorsan, kevés gondolkodás nélkül, kevés helyesírási hibával oldották meg a feladatokat.

Az érdekes feladatok, a nem megszokott tanulási formák segítenek elmélyíteni a hallottakat, hiszen ha van emlék, amihez köthető, akkor könnyebb a felidézés. Az első korcsoportban a 4. osztályosok nyertek, a 2. korcsoportban pedig a 8. osztályosok.

 

Német nyelvi vetélkedő

Május 20-án került sor a nyelvi vetélkedőre. Az összeállított 13 feladat tartalmazott szövegértési és ország ismereti feladatsorokat, amelyeket keresztrejtvények, képkirakó feladatok színesítettek. A tanulók a tanterembe való belépésükkor kártyákat húztak, amelyek alapján csapatokba rendeződtek.

A csapatokba való szerveződés után borítékban kapták meg a vetélkedő feladatsorait. Minden csapat azonos feladatsort kapott, azonban különböző sorrendbe voltak állítva a feladatlapok, így egyszerre egy csoport sem dolgozott ugyanazon a feladatlapon. A gyerekek szótárt használhattak a feladatlapok kitöltése közben, mivel volt olyan rész, ahol összetett szavakat kellett alkotniuk a megadott képek segítségével.

A szövegértési feladat során megismerkedtek Julia családjával, majd mondatokat kellett alkotniuk. A feladatok között keresztrejtvény is volt, mely során képet kaptam arról, hogy a gyerekek milyen sok állatot ismernek.

A gyerekek kézügyessége is tükröződött a puzzle feladatból, mely során egy kép részleteit kellett kivágni, majd összeilleszteni és egy papírra felragasztani. Azt tapasztaltam, hogy a gyerekek ügyesen oldották meg a feladatokat, maguk közt a részfeladatokat is felosztották, így időbeli előnyt szereztek a többi csapattal szemben.

A megadott városok és a helyi nevezetességek összepárosítása talán egy kis nehézséget okozott nekik, mivel kulturális ismeretük még nem túl tág.  Ezt a feladatlapot építő jelleggel tettem a többi közé azzal a céllal, hogy a vetélkedő végén megbeszélhessük, s így megismerhessenek néhány várost és azok

nevezetességeit! (például: Lübecki marcipán, Wiener Schnitzel, TokajerWein, Brandenburger Tor).

A verseny végén szoros eredmények születtek. Összesen 116 pont volt összegyűjthető, melyből a harmadik helyezett csapat is 88 pontot szerzett - ők voltak az „Észbontók”.

A küzdelem szoros volt, mivel a „Kobaktörők” 90 ponttal, de csupán egyetlen ponttal maradtak le a győztes csapattól, tehát a versenyt a „Kisokosok” csapata nyerte 91 ponttal.

Mindent összevetve izgalmakkal teli délutánt zártunk, a tanulók büszkén vették át az okleveleket és az ajándékokat! 

A vetélkedőről készült képeket itt lehet megtekinteni.



TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1000