2015 április 14-17.
Úszás 2.

Mindennapos testnevelés részét képező mozgásprogram: úszás.

2015. április 14-17-ig a mindennapos testnevelés részét képező mozgásprogram részeként uszoda- és fürdőprogramon vett részt iskolánkból 366 tanuló a berettyóújfalui Bihar Termálliget Strand- és Termálfürdőben.

A 4 napos program során összesen 8 csoport vett részt a foglalkozásokon:

  1. csoport: 2. évfolyam
  2. csoport: 3. évfolyam
  3. csoport: 4. évfolyam
  4. csoport: 5. évfolyam
  5. csoport: 6. évfolyam
  6. csoport: 7.a, 7. b
  7. csoport: 7.c, 8. c, EÁI
  8. csoport: 8. évfolyam, 1. évfolyam

Komádiból Berettyóújfaluba autóbusszal szállították a csoportokat. Előzetesen kihirdettük a programot, tájékoztattuk a szülőket arról, milyen eszközök szükségesek a részvételhez. Kértük, hogy csak egészséges gyerekeket engedjenek el. Indulás előtt megbeszéltük a tanulókkal a helyes viselkedési szabályokat, valamint azt, mire figyeljenek a balesetek elkerülése érdekében. Minden csoportot az iskola pedagógusai kísértek a programra, ők biztosították a gyerekek felügyeletét.

A helyszín ismerős volt, mert az elmúlt tanévben ennek a pályázatnak a keretében már voltunk a berettyóújfalui uszodában.

A helyszínre érkezés után a gyerekek átöltöztek, lezuhanyoztak, majd az uszodatérben sorakoztak. A foglalkozásokat András Balázs Attila úszómester szakedző tartotta. Őt is ismerték már a gyerekek. Ismertette a tanulókkal az uszodarendet és az uszodában szükséges rendszabályokat. Egy rövid baleset- megelőzési tájékoztatót is tartott.

A foglalkozások célja az volt, hogy az úszni nem tudó gyerekeknek kialakuljon a vízbiztonsága. A vízbiztonsági, vízhez szokató feladatok során kialakuljon a gyerekek biztonságérzete, tudják egyensúlyukat megtartani és ne essenek pánikba egy esetleges vészhelyzet során.

Alsó tagozat:

A bemelegítő gyakorlatok után a gyerekek bemehettek a vízbe, az uszoda egy speciális, úszásoktatáshoz kialakított részébe. Először a vízhez szokatást gyakorolták, körben jártak a tanmedencében. Az edző szétválogatta az úszni tudó és úszni nem tudó gyerekeket. Az úszni tudóknak megnézte az úszását és nekik külön egyéni feladatot adott az úszástechnikájuk fejlesztésére.

Az úszni nem tudó csoport megismerkedett az úszás alapelemeivel. A gyerekek hamar kedvet kaptak a fürdéshez és már kezdődhetett is a játékos tanulás. Először a víz alá merülést gyakorolták, egy bot alatt kellett átbújniuk. Ezután lebegtek a vízen, siklottak a vízen, majd a medencébe érkezés és feljutás technikájával ismerkedtek. A siklást úszódeszka segítségével gyakorolták. Az úszómester dicsérte az ügyes gyerekeket és biztatta, bátorította a félénkebbeket.

A foglalkozás második részében kimentek a csoportok a kinti gyógyvizes medencébe, ahol nagyobb területen tudták gyakorolni a bent tanult elemeket. A bátrabbak a mélyebb vízbe is bemehettek. A közös játék a békafogó volt, több tanulónak is sikerült megfogni az előle elmenekülő gyerekekből néhányat.

Felső tagozat:

A felsős tanulók közül többen is tudnak valamilyen szinten úszni. Az uszodai szabályok ismertetése és a balesetvédelmi tájékoztató után két csoportra bontotta a gyerekeket az úszómester. Amíg a kezdő csoport a tanmedencében a rávezető gyakorlatokat végezte, addig az úszni tudók bemutatták úszó tudásukat és egyéni feladatokat kaptak úszásuk technikájának javítására. Ezután a kezdő csoport a víz alá merülés, a légzés technika és a siklás gyakorlatait végezte folyamatos ellenőrzés és hibajavítás mellett. Ezt követően a mélyvízben tehették próbára bátorságukat a tanulók, vízbeugrásokat és a siklást gyakorolva.

A külső medencében játszottak (fogó játékok, döglött béka, vízi gombóc), majd verseny volt: a kezdő csoportnak siklás, a haladóknak úszó verseny. Ezt követően a tanulók szabad foglalkozás keretében gyakorolhatták a tanultakat és játszhattak egymással.

A gyerekek jól érezték magukat a foglalkozásokon. Élményekben és ismeretekben gazdagodva tértek haza. Összességében egy kellemes, a gyerekek érdeklődésének, életkori sajátosságaiknak megfelelő úszásprogramon vettek rész iskolánk tanulói.



TÁMOP-3.1.4-12/2-2012-1000